سيد مهدي سيدي رييس اوقاف شهرستان يزد:

تخریب بقعه متبرکه سید محمد جعفر تكذيب شد

یزدفردا "سرویس خبر :جام یزد :محمد حسین صداقت :بقعه متبرکه سید محمد جعفر از قدیم الایام از محل نذورات بی شائبه رانندگان عبوری و مردم متدین یزد سالهای متمادی است مرمت و بازسازی شده است ، بدنبال تخریب مناره هاي اين بقعه چند ماهی است عواملی كه گویا از قاطعیت بی چند و چون اداره کل اوقاف و امور خیریه راضي نسيتند و موفق به پایمال کردن حقوق موقوفه نشده اند و قصد مخدوش نمودن خدمات این سازمان را دارند تخريب مناره ها را نشانه رفته و در بین مردم شایعه نموده اند که مسولين قصد دارند این محل را کاملا تخریب كرده و تبدیل به فضای سبز نمایند.

گفتنی است :شایعه پردازان پا را فراتر نهاده و گفته اند چون امام زاده اصل و نسب ندارد لذا بدستور علما قرار است اين عمل صورت گيرد.

با شدت گرفتن اين شايعه كه احتمال برانگيختن حساسيت مردم متدين يزد مخصوصا مردم محمود آباد يزد را در پي داشت خبرنگار جام ، نظر رييس اداره اوقاف شهرستان يزد را جويا شد كه وي گفت من متعجبم از اينكه اين شايعه را چگونه ساخته و پرداخته اند.

سيد مهدي سيدي رييس اوقاف شهرستان يزد خاطر نشان ساخت : تخريب مناره ها به علت رعايت مسائل فني و به توصيه كارشناسان ماهر صورت گرفته كه در صورت عدم تخريب آنها احتمال ضربه ديدن گنبد و رواق هاي اطراف اين بقعه متبركه دور از انتظار نبود.

اين مقام مسئول از مردم خواست هر گونه سوال و شبهه اي در مورد مسائل اوقاف يزد دارند با تماس با وي نسبت به رفع شبهه اقدام نمايند


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا